MicheleInEngeland.reismee.nl

First Impressions

'Nou ik zit hier al een paar dagen heeeeerlijk te genieten van Engeland..'

Nee oké, ik moet even iets opbiechten (meesten wisten het wel) maar ik zit pas sinds vandaag in Engeland bij de pub.. Jup, I've missed my flight. Vervloek alles en iedereen die op dat pokke vliegveld in Düsseldorf werkt, want na een heleboel gedoe, vijftig euro betalen voor een koffer die dan mee zou mogen als handbagage, wachten in héél veel rijen, heb ik hem alsnog gemist. Want #%*@#$-Ryanair & vliegveld Düsseldorf Weeze, zes vluchten die vijf minuten na elkaar vertrekken binnen een halfuur + maar twee balies die geopend zijn gaan dus NIET samen. Dus na een heleboel gejank en gescheld ging ik weer vrolijk terug naar Deventer, om daar twee dagen lang het huis niet te verlaten en maar uit te relaxen. En daardoor vertrok ik vanmiddag om half twee wel iets uitgeruster! Na een vlucht van een uurtje en, jawel, anderhalf uur wachten op een GERESERVEERDE taxi belandde ik eindelijk in de pub.

De chauffeur probeerde het nog goed te maken door overal 130 te skeuren waar ie 80 mocht, dus op die manier was ik binnen een uurtje bij de pub vanaf het vliegveld. Het is echt een dorp-dorp. Al blijkt het postkantoor wel ook nog een klein winkeltje te hebben!!!! Haha, nee maar er gaat een bus vanaf hier en de eigenaren willen af en toe wel een lift aanbieden. Dus ik ga gewoon veel uitstapjes maken! Qua 'ik & sparen' is het misschien wel goed dat ik hier zit - kan hier vrij weinig uitgeven. Nadat de chauffeur me heel vriendelijk nog hielp met m'n koffers, hebben de eigenaren me mijn kamer gewezen en heb ik even een gesprekje gehad met Johan, één van de eigenaren. De pub is van hem en zijn vrouw, Elina, die de pub twee jaar geleden hebben overgenomen toen het op het punt stond om failliet te gaan. Nu is het een goedlopende pub (heb ik me laten vertellen), die vooral om de keuken draait, en niet zozeer om het bier zoals in alle andere pubs in Engeland (The Jet Miners Inn heeft nog geen kwart van de winst te danken aan de bieromzet volgens Johan - the kitchen is it all). Zoals Johan ook zei, vindt je in de meeste pubs alleen maar vette hap, maar dat is hier echt niet het geval (En dat kan ik bewijzen, want ik heb echt een heeeerlijke avondmaaltijd gehad).

Daarna heb ik m'n koffer uitgepakt. De eerste indruk van m'n kamer? - Tjaaaa. Luxe? Nee, maar dat had ik ook niet echt verwacht. Het is een beetje armoedig, maar heb verder een prima kamer (Heb een paar foto's toegevoegd aan het fotoalbum!), die ik al iets heb opgevrolijkt met foto's van thuis haha, en echt een heerlijk bed, grote kasten en een televisie. En voor de rest - ik moet de keukenen badkamer delen met een andere jongen die hier permanent woont, en tja, kerels zijn nou eenmaal niet heeeel netjes. Maar zo kan ik mooi wennen aan het studentenleven haha! Om half zeven heb ik dus even een hapje gegeten enmeteen een aantal collega's ontmoet! Het zijn echt hele enthousiaste en vrolijke mensen, dus heb wel zin in m'n eerste werkdagje morgen! Meteen een dagje van 10 uur, dus kan mooi inkomen haha.

Wish me luck!

Reacties

Reacties

Papa

Haha Chel, mooi en lang verhaal over je eerste dag. Veel blijven bloggen en skypen, we willen niets over je leven in UK missen xxx papa

Charise

Ik mis je nu al!!! Maar fijn dat alles goed verlopen is en ik was blij dat ik niet mee hoefde te janken op het vliegveld haha. Succes vandaag skatje en ik kom snel een keer langs ghehe ^^ xxxxxx

Rina

Hoi, Michelle fijn dat je leuke collegas hebt,daar moet je het wel van hebbben toch. Je hebt je eerste meters daar nu al gemaakt en hoop dat je het erg naar je zin hebt, gr van ons allemaal xxxx Rina

Femmy

Hoi Michelle,eindelijk dan aangekomen.Geniet ervan en natuurlijk werk ze.Veel succes. Groetjes Fem.

oma Tineke

Hoi meis heerlijk een vrije dag vandaag. Vermaak je,dat zal zeker lukken dikke kus van je opa en oma xxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!