MicheleInEngeland.reismee.nl

WEEKEND!

Jullie weekend mag dan misschien afgelopen zijn (ghehe), mine just started!

Donderdag was m'n eerste werkdag - een nogal rustige dag, maar goed om in te komen haha!Totaaaal niet te vergelijken met Fred en Douwe of ElPopo.Ik denk dat er bij de lunch en diner beide twee tafels waren misschien. De rest van de dagen waren ook rustig, behalve zaterdagavond en zondagmiddag. Dat is ook wel een beetje wat de collega's me al hadden verteld - het hoogseizoen is afgelopen, dus tot half november zal het ook wel rustig blijven, naast de zaterdagavonden en zondagmiddagen. Op zondagmiddag hebben ze een speciaal menu en een soort van lopend buffet. De gasten kunnen dannaast de voor- en nagerechten, kiezenuit twee hoofdgerechten uit de keuken, of het buffet. De meeste gasten kiezen voor het buffet - dus op de zondagmiddagen is het restaurant wel vol, maar hebben wij alsnog niet veel te doen, naast de drankjes serveren. Ik vind het eetpatroon van de engelsen nog steeds raar - ze ontbijten vaak wel net als ons, maareten dan 's middags én 's avonds warm. Dus de gasten die hier voor de lunch komen,proppen zo een driegangen diner naar binnen haha..

M'n collega's zijn echt leuk!Je hebt Nicola,'Blonde' Marion en 'Brunette'Marion waar ik vaak mee werk en heel hard mee kan lachen.Ook met Lucyis het alleen maar lachen, en die iséén van de enige jongeren hier samen met mij haha - de rest is allemaal 40+. En dan is er nog Amy! Ze is 27 en heeft twee zoontjes, maar gedraagt zich als 19-jarige en blijft maar lullen (wat alle engelsen goed kunnen trouwens). Ook met deeigenaresse heb ik al een paar keer gewerkt, maar daar kan ik niet zo goed mee overweg. De enige keren dat ze wat tegen me heeft gezegd en me heeft aangekeken is als ze wat te zeuren heeft over het werk - verder kun je er niet echt een gesprek mee voeren haha. De eigenaar is wel echt heel leuk, gelukkig! Hij is zuid-afrikaans, dus het gaat continu over 'Hoe zeg je dit in het Nederlands? Oh ja, dat lijkt wel op het zuid-afrikaans' en die vraagt ook naar dingen over mijn leven in Nederland. En dan heb je natuurlijk nog m'n huisgenootje, Artis, - beetje een rare vogel, maar daar doe ik 's avonds altijd nog even een drankje mee!

EN TOEN WAS HET WEEKEND!

Vandaag was m'n eerste vrije dag, en die heb ik goed (té goed eigenlijk...) besteed. I went for some shoppinggg! Om half één kwam de taxi me ophalen - de enige manier om dit dorp uit te komen is met een taxi of met een bus. De bus brengt je naar Middlesbrough in anderhalf uur, met overstappen, en de taxi in een halfuur. Nou kost de bus wel 20 pond minder dan de taxi, maar daar had ik vandaag even schijt aan ghehe. Rond één uur was ik in Middlesbrough, waar ik zo'n (oh - my - god) 200 pond heb uitgegeven in vier uur tijd. Mijn probleem was een beetje dat ik netm'n salaris binnen had van FD én van de pub - ik zie dan alleen nog maardollartekensvoor m'n ogenhaha...Het resultaat: nieuwe werkschoenen, twee blousjes, een riempje, oorbellen, horloge, tas, portemonnee en boodschappen (Die moesten jammer genoeg ook nog gedaan worden..) Shoppen is hier een soort frustratie / energie-therapie, aangezien er in dit dorp weinig uit te geven valten te doen is haha. Maar ik heb een super dag gehad!!! En de engelsen even bestudeerd:

- Engelsen houden ervan je aan te spreken met 'Love' of 'Sweetheart' - stiekem hou ik er ook wel van haha
- 'Cheers' betekent hier net zoiets als dankjewel - vind het maar raar
- De mode voor jongeren kent alleen maar twee uitersten - óf ze zien er slonzig uit, als een oma van tachtig, óf ze lopen erbij als hoeren haha, met een zonnebankbruine huid, barbieblond haar en gaten-panty's
- Heb wel een paar leuk geklede meisjes gezien!!
- Tienermoeders all over
- Dat áccent van sommigen.. - de taxichauffeur gaf het na een kwartier proberen een gesprek te voeren maar op, want ik snapte er geen bal van haha

Morgen wordt een poetsdag - ik ben normaal totaal niet van het poetsen (Mam, waag het niet een reactie te plaatsen haha), maar hier is het een beetje nodig - en een studiedag, want ik moet die hele menukaart en aaaalll die biersoorten - je hebt bieren (John Smith's / Black Sheep / Golden Sheep), lagers (Fosters, Carling, Stella 4% en Stella 5%) en een stout (Guiness) - nog uit m'n hoofd leren, waarvan ik nog steeds niet weet wat het verschil nou eigenlijk is....

Reacties

Reacties

oma Tineke

Zoooooooooooo weer heel wat mee gemaakt Geniet maar lekker \\\\\\\\\\\\\\\liefs van je opa en oma xxxx

marja

Hallo Michèle,,

Hoe is het daar in Engeland,ik hoorde dat je nu in London zit ,ik hoop dat je nu een leukere plek hebt om te werken en.........zeker voor na het werk, Ja het ziet er echt lekker englisch uit allemaal ,net een film(hihi)..

Nou ik hoop het beste voor jouw nu ,,Groetjes Marja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!