MicheleInEngeland.reismee.nl

London baby!

Jup, LONDEN! De meeste weten het al wel, maar ik ga mijn saaie leventje hier - dat vooral bestond uit dagenlang servetten vouwen, bestekbordjes maken, alles driedubbel poetsen, en oké, een paar tafels bedienen - inruilen voor een catering baantje in Londen.

Op m'n vorige blog was ik best positief over alles hier, maar die week heeft een boel veranderd. Ik begon na een paar dagen al te twijfelen of ik hier wel vier maanden zou willen blijven, omdat er vooral doordeweeks, gewoon niks te doen is. Je loopt alleen maar een beetje rond niks te doen, of alles driedubbel te doen, omdat je niks anders te doen hebt. En de collega's zijn echt leuk, daar blijf ik bij! Maar het werk is gewoon geen flikker aan haha.. En op m'n vrije dagen kan ik doen wat ik wil, maar zit ik vast aan taxi's of bussen, omdat er niks in de buurt zit.
Ik kwam natuurlijk vooral om te werken, maar niet alleen dáárom. Ik wil ook dingen zien en beleven, en dat zou hier niet gaan gebeuren! En Elina, dat ontzettend aardige mens van een eigenaresse, zag blijkbaar aan me dat ik het niet helemaal naar m'n zin had, want die vroeg een paar dagen later al of ik het hier wel vier maanden zou volhouden. Nou was ik hier uiteindelijk al met een instelling aan het werk van - ik heb hier voor gekozen, dus dan moet ik ook vier maanden blijven, maar dat werkt natuurlijk niet. Ik verveelde me echt dood en zo'n dorp is niks voor mij. Dus de eigenaren gaven me een dag om na te denken over wat ik zou gaan doen, zodat zij ook zat tijd hadden om nog een nieuw iemand te regelen. En dus heb ik besloten weg te gaan..

Ik heb de dag erna de organisatie gemaild, om te vertellen dat dit niks zou worden, en of zij iets nieuws voor me zouden kunnen regelen. Nou wilde ik eigenlijk heel graag naar Londen, wat m'n eigenlijke plan eerst ook was, maar waar ik me een beetje vanaf heb laten praten door de organisatie. Wat de organisatie mij vertelde was dat ze me alleen een catering job konden aanbieden in Londen - voor verschillende 5 sterren-hotels en clubs -omdat een live-in-pub-position vinden in Londen binnen een korte tijd niet te doen was. Zo eigenwijs als ik ben, was ik het daar natuurlijk niet mee eens en ging ik op eigen houtje naar Londen om een pub te zoeken haha.. De dinsdag erop (dat was afgelopen dinsdag) had ik op de planning staan een paar dagen naar Londen te gaan; alleen...

Wat het nadeel aan decatering job namelijk is, is dat ik rond de 100 pond moet betalen per week voor verblijf, in plaats van de 35 die ik nu betaal. En ik had helemaal in m'n kop zitten dat ik in een pub wilde werken, dus dan zou dat natuurlijk ook gaan gebeuren (ahum..). Een dagje erna besloot ik toch wat verstandiger te zijn, en wat meer te gaan verdiepen in die catering job. En eigenlijk bleek die zo slecht nog niet te zijn! Het is een stuk duurder, dat wel, maar dat is overal in Londen, en bij een pub zou ik waarschijnlijk hetzelfde moeten betalen. Hier komt het eigenlijk op neer:

- Vlak voor ik naar Londen zou gaan, heb ik besloten toch de catering job te kiezen
- Ik ben wel naar Londen gegaan, maar niet alleen - mijn lieve vriendje (leuk om te zeggen haha) is speciaal voor mij overgekomen naar Londen om me te helpen in m'n 'zoektocht naar pubs'
- Dat pubs zoeken werd dus niks
- We kwamen terug in de pub (Martijn heeft samen met me de bus terug genomen naar Great Broughton en hier nog een nachtje geslapen) met volle tassen van de Primark en New Look, lege portemonnee's en foto's van Big Ben, London Eye en rode telefooncellen.

Maar het was niet compleet nutteloos - ik heb wel mooi een voorproefje gehad van Londen, wat opzich ook wel fijn was, aangezien ik er nog nooit was geweest en het een enormeeee stad is. Nuweet ik eenbeetje weet wat ik kan verwachten en hoe Londen in elkaar zit!

Conclusie: De drie dagen Londen waren voor werk zoeken nutteloos; voor lol hebben daarentegen geweldig! En ik ga lekker voor de catering job in Londen!

Which I'm leaving for tomorrow morning - at fucking 7 am..

Dus mijn koffers zijn ingepakt (één grote koffer, één kleine koffer en twee tassen..) en morgenvroeg stap ik in de taxi naar het bustation in Middlesbrough, om vanaf daar 6 uur in een bus te zitten richting Londen. Als ik daar aankom moet ik de metro nemen naar het hostel, waar ik drie dagen verblijf. Bij dat hostel zit ook een kantoor van de organisatie, waar ik eerst heen moet voor alle informatie. Als het goed is krijg ik ook nog een training ergens deze week!
En na die drie dagen in het hostel, verhuis ik naar een gedeeld appartement waar ik de komende 2/3/4 (who knows) maanden verblijf! En dan kan ik ook beginnen met werken.

Waar ik ga werken, en of het in verschillende hotels is, of het hetzelfde, zal hopelijk de komende dagen wat duidelijker worden, want daar weet ik nu nog niks van! Maar ik denk dat het in ieder geval niet zo saai wordt als hier haha!

(Sorry voor het enorme, warrige verhaal, maar meer dan 11 dagen samenvatten in één zo'n verhaal en dan ook nog duidelijk, is onmogelijk)

Wish me luck & I'll keep you up to date!

Reacties

Reacties

Lynet

Ah wat leuk om te lezen!! Erg goed dat je uiteindelijk hier voor hebt gekozen! En ik ben ook erg blij voor je dat je een vriend (klinkt inderdaad erg leuk he?!) hebt!! Succes. XXXXX

Carline

NICEEEEEEE en gefeliciteerd met je boyfriend jeeeeeeej straks woon je gewoon in londen, dan kom ik sowieso een keertje langs. kussies!

Martijn

Ah, leuk om te lezen Michèle! Jammer dat we het doel niet gehaald hebben.. Maar daarin was het wel echt ge-wel-dig in Londen! (zou het zo overdoen) Succes morgen en de drie komende dagen!!
xxxxxx

margitte

Hoi.ik vind het nog steeds heek knap dat e dit doet.heel
veel succes in london en heb vertrouwen in je dat het helemaal goed komt!nog veel plezier en groetjes van ons allemaal.xxx

Charise

Ik wil langskomennnnn!!!!!!!!!!!!!!!!
Overtuig mama en papa!!!!!!!!!!!!!! Whaaaaaaaaaaaaaaaa

Rina

Heeeeel veel succes in Londen wel spannend om deze stapmte maken toch, gaat denk ik alleen maar leuker worden in de stad zelf. Geniet ervan gr van ons allen xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!